Meningen med den här vintern får bli att skapa rutiner!

Jag behöver mål och mening för att inte säcka ihop totalt, och rutiner känns som ”nästa logiska steg” och rätt tydligt det just jag behäver göra. Bygga ett skelett.
Här har jag fantastiska förutsättningar att göra precis allt jag vill, men bara deppar ihop istället och känner mig som en sämre och sämre person. Gör inte mig själv stolt.
Det vill jag ägna denna lågsesong till att ändra på!

En ny rutin i veckan.


Mina drömrutiner (vardagar) skulle se ut såhär:

  • Ställa klockan på 5:00
    Är egentligen onödigt tidigt, men jag trivs som morgonmänniska!
     
  • Vara på gymmet när det öppnar kl 6:00
    Det sägs ju att det man absolut inte vill missa att göra ska göras tidigt på morgonen, före allting annat kan komma emellan. Jag vill att träningen ska bli av oavsett hur ledig eller upptagen jag är.
    Tänker också att det ger ett gott humör och självförtroende för resten av dagen!
     
  • Duscha, bruncha och städa lite 7:30 – 9:00
    Äta en rejäl matig brunch så att jag håller mig till middag.
     
  • Åka hemifrån för jobb 9:00
    Viktigt att ha en tid att passa för mig!
    Och om det är dator-jobb aldrig tänka att ”det är ju smidigare att jobba hemifrån” för det går inte.
     
  • Avsluta jobb mellan 15:00 och 19:00 beroende på 
    Jag är lite lat och har därför mer problem med att inte stänga ihop allt för tidigt, än som andra jag hört maler på hela kvällarna… 
  • Laga middag och chilla
    Här har jag redan halva inne. Brukar oftast äta middag och varva ner om kvällarna.
    Brukar ha en krypande känsla i kroppen, vara missnöjd med vad jag gjort av dagen. Förhoppningsvis blir det en annan känsla om rutinerna sitter och jag kan känna mig nöjd istället.  Kanske räcker det med positiv sinnesstämning för att automatiskt hitta på revliga saker på kvällarna, annars får jag styra upp där också senare.
  • Yoga 30 min innan läggdags
    Att yoga varje dag är en vana jag velat få till i flera år, som skulle göra min kropp gott och rörlighet underlätta träningen. Dessutom tror jag det är bra med lite skärmfri tid innan sängdags. 
  • Sängen kl 21:00 
    Åter igen, onödigt tidigt! Jag gillar ändå inte kvällen, känns som att dagen är över och man ändå bara väntar på att få krypa ner i under täcket. Byter gärna bort den mot lite morgontimmar!

Utöver allt detta skulle det vara fint att gå över till lch igen, och till slut att fasa ut kaffet. Men det är överkurs just nu.

Helgerna tänkte jag fortsätta leva vind för våg, för att samleva bättre med samhället hehe 🙂